Kthehu te Sekretariati për Financa

Odluka o porezu na nepokretnosti opstina Tuzi

RTFDokument RTF100 KB

Shkarko

Na osnovu člana 1 stav 2 Zakona o porezu na nepokretnosti ("Službeni list CG", broj 25/19), člana 38 stav 1 tačke 2 i 8 Zakona o lokalnoj samoupravi ("Službeni list CG", br. 2/18 i 34/19) i člana 53 stav 1 tačke 2 i 8 Statuta Opštine Tuzi ("Službeni list CG"-opštinski propisi broj 24/19), Skupština opštine Tuzi, na sjednici održanoj ___.12.2019. godine, donijela je

ODLUKA

o porezu na nepokretnosti

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom uvodi se porez na nepokretnosti koje se nalaze na teritoriji opštine Tuzi, određuju korektivni koeficijenti za određivanje tržišne vrijednosti nepokretnosti, određuju poreske stope, kao i vršenje poslova utvrđivanja, naplate i kontrole poreza.

Prihodi od poreza na nepokretnosti iz stava 1 ovog člana pripadaju budžetu opštine Tuzi.

II UPOTREBA RODNO OSJETLJIVOG JEZIKA

Član 2

Izrazi koji se u ovoj odluci koriste za fizička lica u muškom rodu, podrazumijevaju iste izraze u ženskom rodu.

III KOREKTIVNI KOEFICIJENTI ZA UTVRĐIVANJE TRŽIŠNE VRIJEDNOSTI NEPOKRETNOSTI

Član 3

Opštinski koeficijent nepokretnosti za određivanje prosječne tržišne cijene m2 stambenog prostora, ukoliko organ nadležan za poslove statistike ne objavi prosječnu cijenu m2 novoizgrađenog stambenog objekta u opštini Tuzi, iznosi 0,70.

Korektivni koeficijent za određivanje prosječne tržišne cijene m2 poslovnog objekta, stambeno-poslovnog objekta i poslovnih prostorija iznosi 1,60.

Korektivni koeficijent za određivanje prosječne tržišne cijene m2 o proizvodnog objekta, stovarišta, skladišta i magacina, iznosi 0,70

Korektivni koeficijent za određivanje prosječne tržišne cijene m2 pomoćnog objekta, nestambenog prostora, garaže, garažnog mjesta i podruma iznosi 0,40.

Korektivni koeficijent za određivanje prosječne tržišne cijene m2 objekta u izgradnji iznosi 0,40.

Korektivni koeficijent za određivanje prosječne tržišne cijene m2 nepokretnog privremenog objekta iznosi 0,80.

Član 4

Koeficijent lokacije za određivanje tržišne vrijednosti nepokretnosti iznosi:

- za nepokretnosti koje pripadaju I zoni koeficijentom 0,80

- za nepokretnosti koje pripadaju II zoni - koeficijentom 0,70.

Član 5

Koeficijent kvaliteta za određivanje tržišne vrijednosti nepokretnosti - zemljišta iznosi za:

1. Građevinsko zemljište:

1.1. izgrađeno građevinsko zemljište 1,00.

1.2. neizgrađeno građevinsko zemljište 1,50.

2. Poljoprivredno, šumsko i drugo zemljište:

2.1. od I do III klase 1,10

2.2. od IV do VI klase 1,00

2.3. preko VI klase 0,90

Član 6

Koeficijent umanjenja za određivanje tržišne vrijednosti nepokretnosti - građevinskog objekta, po osnovu starosti objekta, uvećava se za 1% za svaku godinu starosti objekta ili za svaku godinu od posljednje rekonstrukcije objekta i iznosi najviše 60%.

IV PORESKE STOPE

Član 7

Stopa poreza na nepokretnosti primjenjuje se na utvrđenu tržišnu vrijednost nepokretnosti, i iznosi za:

1. Građevinske objekte:

1.1. stambeni objekat i stan 0,30%

1.2. poslovni objekti i poslovne prostorije 0,35%

1.3. proizvodni objekti (hale i drugi prostori za obavljanje proizvodne djelatnosti) 0,25%

1.4. stovarišta, skladišta i magacini 0,25%

1.5. garaže, garažna mjesta, nestambeni prostor i pomoćni objekti 0,25%

1.6. objekti u izgradnji 0,25%

1.7. nepokretni privremeni objekat 0,25%

1.8. stambeno poslovni objekat 0,30%

1.9. sekundarni stambeni objektat 0,60%

1.10. za bespravni objekat kojim se rješava stambeno pitanje 0,40%

1.11. za bespravni objekat kojim se ne rješava stambeno pitanje 0,60%

2. Zemljište:

2.1. građevinsko 0,35%

2.2. poljoprivredno 0,25%

2.3. šumsko 0,30%

2.4. ostalo 0,25%

2.5. neizgrađeno građevinsko zemljište 0,50%

Za nepokretnosti obveznika koji su obavezni da vode poslovne knjige, poreska stopa iznosi 0,39%.

V PORESKE OLAKŠICE

Član 8

Porez na nepokretnosti na stambenom objektu, odnosno stanu koji je prebivalište ili mjesto stalnog boravka, umanjuje se za 20% za poreskog obveznika i po 10% za svakog člana njegovog domaćinstva, a najviše do 50% poreske obaveze.

Za nepokretnosti čiji je vlasnik ili korisnik lice upisano u registar poljoprivrednih proizvođača, pravno lice i preduzetnik koji se bavi proizvodnjom, doradom, pakovanjem ili preradom poljoprivrednih proizvoda proizvedenih u opštini Tuzi, a koje se koriste za obavljanje ove djelatnosti, poreska stopa se umanjuje u odnosu na poresku stopu utvrđenu u skladu sa članom 7 ove odluke 20% poreske obaveze.

VI UTVRĐIVANJE, NAPLATA I KONTROLA POREZA

Član 9

Poslove utvrđivanja, naplate i kontrole poreza na nepokretnostima vrši Uprava lokalnih javnih prihoda opštine Tuzi.

Uplata sredstava poreza na nepokretnosti vrši se na račun Budžeta opštine Tuzi, shodno Naredbi o načinu uplate javnih prihoda.

VII PORESKA PRIJAVA

Član 10

Vlasnici nepokretnosti dužni su da u roku od 30 dana od dana sticanja nepokretnosti, podnesu poresku prijavu organu lokalne uprave nadležnom za lokalne javne prihode, na obrascu PPN 1, koji je sastavni dio ove Odluke

Poreski obveznici koji vode poslovne knjige, dužni su da organu iz stava 1 ovog člana, podnesu poresku prijavu do 31. marta godine za koju se porez utvrđuje, na obrascu PPN 2 koji je sastavni dio ove Odluke.

VIII SHODNA PRIMJENA PROPISA

Član 11

Postupak utvrđivanja, naplate i kontrole poreza na nepokretnosti, žalbeni postupak, inspekcijski nadzor, prinudna naplata i dr. što nije uređeno Zakonom o porezu na nepokretnosti, sprovodi se prema odredbama Zakona o poreskoj administraciji.

Na sva pitanja koja se odnose na predmet oporezivanja, poreskog obveznika, poreske osnovice, oslobađanja, olakšice i kaznene odredbe, koja nijesu uređena ovom Odlukom, primjenjivaće se odredbe Zakona o porezu na nepokretnosti.

IX ZAVRŠNE ODREDBE

Član 12

Danom početka primjene ove odluke prestaje da važi Odluka o porezu na nepokretnosti ("Službeni list CG - Opštinski propisi", broj 42/18).

Postupci utvrđivanja poreza na nepokretnosti koji nijesu pravosnažno okončani do dana stupanja na snagu ove Odluke, okončaće se u skladu sa odredbama Odluke koja je važila u vrijeme pokretanja postupka.

Član 13

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Crne Gore - Opštinski propisi", a primjenjivaće se od 01.01.2020. godine.

Broj: 02-030/19-

Tuzi, .2019. godine

Skupština opštine Tuzi

Predsjednik,

Fadil Kajoshaj

O B R A Z L O Ž E NJ E

PRAVNI OSNOV

Pravni osnov za donošenje Odluke o porezu na nepokretnosti sadržan je odredbama:

- Člana 38 stav 1 tačka 2 Zakona o lokalnoj samoupravi (’’Službeni list CG’’ broj 2/18), kojim je

propisano da Skupština donosi propise i druge opšte akte;

- Člana 1 stav 2 Zakona o porezu na nepokretnosti ( ''Službeni list CG“, broj 25/19) kojim je

propisano da porez na nepokretnosti uvodi jedinica lokalne samouprave svojim propisom;

- Člana 46 stav 1 tačke 2 i 8 Statuta Opštine Tuzi (’’Sl.list CG’’ – Opštinski propisi,

broj 24/19), kojim je propisano da Skupština donosi propise i druge opšte akte, uvodi i

utvrđuje opštinske poreze, takse, naknade i druge sopstvene prihode.

RAZLOZI ZA DONOŠENJE ODLUKE

Skupština Crne Gore je 4. aprila 2019. godine, donijela Zakon o porezu na nepokretnosti, koji je objavljen u ''Službeni list CG“, broj 25/19. Članom 26 Zakona je propisano da će se propisi za sprovođenje ovog Zakona donijeti najkasnije šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovog Zakona, pa se iz tog razloga pristupilo izradi ove Odluke.

SADRŽAJ ODLUKE

Ovom odlukom je utvrđen predmet, pripadnost prihoda od poreza na nepokretnosti upotreba rodno osjetljivog jezika, predmet oporezivanja, zatim ko je poreski obveznik.

Takođe, predloženom odlukom je propisano šta je poreska osnovica, način utvrđivanja tržišne vrijednosti nepokretnosti, propisani su koeficijent lokacije nepokretnosti, način utvrđivanja kvaliteta objekta, koeficijent kvaliteta zemljišta, koeficijent starosti objekta, opštinski koeficijenti nepokretnosti, propisane su poreske stope, način utvrđivanja poreske osnovice za obveznika koji vodi poslovne knjige, poreske olakšice, poreske prijave.

Predloženom Odlukom propisano je da Uprava lokalnih javnih prihoda opštine Tuzi, vrši poslove utvrđivanja, naplate i kontrole poreza na nepokretnosti.

Odlukom je takođe, propisano da se postupak utvrđivanja, naplate i kontrole poreza na nepokretnosti, žalbeni postupak, inspekcijski nadzor, prinudna naplata i dr. što nije uređeno Zakonom o porezu na nepokretnosti, sprovode prema odredbama Zakona o poreskoj administraciji, kao i da će se na sva pitanja koja se odnose na predmet oporezivanja, poreskog obveznika, poreske osnovice, oslobađanja, olakšice i kaznene odredbe, koja nijesu uređena ovom Odlukom, primjenjivati odredbe Zakona o porezu na nepokretnosti.

Odlukom je propisano je da se uplata poreza na nepokretnosti vrši na uplatni račun Opštine, u skladu sa propisom o načinu naplate javnih prihoda.

Takođe je propisano da stupanjem na snagu predložene Odluke prestaje da važi ranije važeća Odluka, da će se postupci utvrđivanja poreza na nepokretnosti koji nijesu pravosnažno okončani do dana stupanja na snagu ove Odluke, okončati u skladu sa odredbama Odluke koja je važila u vrijeme pokretanja postupka, i propisan je rok stupanja na snagu ove Odluke.